به گزارش مشرق، محمد سرشار فعال رسانه ای در صفحه اینستاگرام خود به بررسی پربیننده ترین پویانمایی های خردسالان پرداخت و در این باره نوشت: انتشار یافتههای نظرسنجیهای بهار 1399 توسط روابط عمومی صدا و سیما، عرصه پژوهشی جدیدی را برای کارشناسان رسانه، بازاریابی و تجاریسازی گشوده است.
یافتههای نظرسنجی از خردسالان در فصل بهار گزارش میدهد پویانماییهای پخششده از شبکه پویا بین ۲۹ تا ۶۳٪ بیننده و از شبکه دو، ۱۲ تا ۲۰٪ بیننده داشتهاند.
همین نمودار نشان میدهد برای نخستین بار در تاریخ پویانمایی ایران، مجموعه پویانمایی «ببعی» (محمدمهدی مشکوری و حسین صفارزادگان) توانسته رقبای کانادایی، فرانسوی و اسپانیایی را پشت سر بگذارد، وارد باشگاه ۶۰ درصدیها شود و ۴۴٪ خردسالان را بیننده همیشگی خود کند.
بنابرین ببعی و ببعو، اکنون مشهورترین شخصیتهای کارتونی ایرانی بین خردسالان هستند و بیش از دو میلیون خردسال زیر ۶ سال، همه قسمتهای آن را میبینند.
خبر خوب دیگر اینکه رتبه پنجم و ششم نیز به دو پویانمایی ایرانی اختصاص دارد. «قصههای ریرا» (بابک نظری) و «قصههای جورواجور» (فرخ یکدانه) توانستهاند با ۵۱ و ۴۴٪ بیننده، جزو ده انتخاب اول انیمیشنی خردسالان باشند.
همین یافتهها نشان میدهد پویانمایی ایرانی «همه جوره ماجرا» (زیبا کشوری و صمد غلامزاده) در جذب مخاطب شکست سنگینی خورده و تنها توانسته ۱۲٪ خردسالان را به خود جذب کند.
به امید خدا در نوشته بعدی، جمعبندیای از وضعیت تماشای سیما توسط خردسالان تقدیم خواهم کرد.
*بازنشر مطالب شبکههای اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکهها منتشر میشود.